سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله علمی

نظر

یکی از رایج ترین مشکلات در میان یخچال ها ، حالا چه قدیمی باشند و چه جدید ، این است که کار می کند ، اما خنک نمی کند!

مشکل سرد نکردن یخچال عوامل متعددی می تواند داشته باشد. از خرابی واشر های میان در گرفته تا خرابی کندانسور.

ما در این مقاله قصد داریم به رایج ترین دلایل سرد نکردن یخچال بپردازیم تا بهتر بتوانید اشکال یخچالتان را پیدا کنید. البته توصیه ما این است که همیشه کار را به کاردان بسپارید و برای تعمیر یخچال در منزل به متخصص زنگ بزنید.

 

Refrigerator Not Cooling? 7 DIY Fixes

 

اولین احتمال : سیم پیچ تبخیر کننده یخ زده است

کویل های تبخیر کننده و فن گردش هوا در ناحیه پشتی یخچال وجود دارند. سرد کردن ضعیف می تواند نتیجه رشد بیش از حد یخ زدگی روی کویل های تبخیر باشد. با گذشت زمان یخبندان روی سیم پیچ ها و فن جمع می شود. وقتی یخبندان روی سیم پیچ های تبخیر جمع می شود ، عایق می شوند و به همین دلیل ، فن گردان قادر به رساندن هوا به سیم پیچ های یخ زده نیست. هنوز هم ممکن است مقدار کمی خنک کنندگی وجود داشته باشد زیرا یخ زدگی روی کویل ها وجود دارد ، اما نکته اینجاست که جریان هوا به سیم پیچ ها نمی رسد و بنابراین راندمان کاری یخچال افت می کند.

 

دومین احتمال :  فن اواپراتور خراب است 

فن یخچال مسئول این است که هوای خنک را از فریزر به سایر محفظه های داخل یخچال منتقل کند. هنگامی که فن تبخیر کننده درست کار نکند ، نمی تواند هوای خنک را در قسمت مواد غذایی گردش دهد. به همین دلیل فریزر همچنان سرد است اما بخش مواد غذایی خنک نمی شوند.


سومین احتمال : سیستم یخ زدایی درست کار نمی کند


در هر یخچال فریزر یک سیستم یخ زدایی وجود دارد که چرخه خنک کنندگی و یخ زدگی را کنترل می کند. اجزای سیستم یخ زدایی عبارتند از: تایمر یخ زدایی و بخاری یخ زدایی

یک تایمر همیشه کارکرد یخچال و فریزر را بین حالت خنک کننده و یخ زدایی تغییر می دهد. اگر این تایمر خراب شود و در حالت خنک کننده متوقف شود ، باعث می شود یخ زدگی بیش از حد روی کویل های اواپراتور ایجاد شود که جریان هوا را کاهش می دهد.

همچنین وقتی تایمر در حالت یخ زدایی متوقف شود ، تمام یخبندان را ذوب می کند و بنابراین یخچال گرم می شود.

 

Refrigerator Not Cooling? 7 DIY Fixes

 


چهارمین احتمال : کمپرسور مشکل دارد
یک کمپرسور قلب چرخه تبرید است. هنگامی که به درستی کار نکند ، کل فرایند خنک کنندگی به مشکل می خورد. کار کمپرسور این است که گاز مبرد را با فشار کم به داخل بخارات داغ فشار قوی فشرده کند. این مبرد فشرده شده به صورت بخارات فشار قوی داغ در داخل کندانسور جریان می یابد و در آنجا به یک مایع فشار قوی متراکم تبدیل می شود. این مایع سپس از طریق سیم پیچ تبخیر کننده جریان می یابد که در آن تبخیر می شود. سپس هوا روی سیم پیچ های خنک کننده جریان می یابد و یخچال را خنک نگه می دارد.
بنابراین همان طور که می بینید اگر کمپرسور درست کار نکند یخچال به مشکل می خورد و شما نیازمند تعمیرکار یخچال در محل خواهید شد.

 

پنجمین احتمال و البته رایج ترین مشکل : ترموستات خراب است
ترموستات سنسوری است که دمای هوا را در داخل یخچال اندازه می گیرد و شروع و توقف چرخه خنک کنندگی را کنترل می کند. اگر این قطعه معیوب شود ، یخچال یا به هیچ وجه خنک نمی شود و یا به طور مداوم کار می کند و به شدت سرد می شود.
از آنجایی که ترموستات یک قطعه آسیب پذیر است و به مرور زمان ممکن است خراب شود ، معمولا رایج ترین علت سرد نکردن یخچال خرابی همین قطعه است.



در این مقاله سعی کردیم به رایج ترین دلایل سرد نکردن یخچال بپردازیم. باز هم توصیه می کنیم که در صورت مواجهه با خرابی یخچال ، با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.
منبع : کرج سرما
http://refrigerator-karaj.com